(Bilde: Administrator)

Best i bransjen på bærekraft

Under Sustainable Brand Index 2017 ble Nordic Choice Hotels kåret til reiselivsbransjens beste på bærekraft. Helt på toppen finner vi TINE.

– Det er viktig at Sustainable Brand Index finnes slik at vi får en uavhengig temperaturmåler på hvordan vi ligger an i forhold til resten av bransjen. Forbrukerne blir stadig mer bevisste på bedrifters bærekraftsfokus og det er flott at den omfattende jobben som gjøres i Nordic Choice Hotels blir lagt merke til. Allikevel er det alltid rom for forbedring, og denne prisen motiverer til spennende arbeid videre, sier Cathrine Dehli, Director of Sustainabilty i Nordic Choice Hotels.

Klatret

Nordic Choice Hotels klatret fire plasser, og havnet i år på en åttende plass over Norges mest bærekraftige merkevarer uavhengig av bransje, og var dermed godt innenfor topp 10-listen for alle norske bedrifter. Plasseringen gjør også at selskapet kommer aller best ut av selskapene i reiselivet.

– I en tid hvor mange har fokus på miljø og sosiale forhold, blir vi stadig utfordret til å jobbe smartere og bedre for å levere Nordens mest bærekraftige hotellopplevelse. Vi setter enormt pris på denne utmerkelsen, ikke bare fordi den gjør oss og bransjen bedre, men fordi den virkelige vinneren er planeten, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Populære meierier

Sustainable Brand Index er en årlig kåring av Nordens mest bærekraftige merkevarer og ble avholdt på onsdag 29. mars 2017. 

Et selskap som virkelig har grunn til å juble er TINE.

– Vi er stolte og ydmyke over denne tillitserklæringen. Melkebønder og ansatte jobber kontinuerlig for en stadig mer bærekraftig matproduksjon fra bonde til butikk. Jeg er også veldig glad for at forbrukerne synes TINE bidrar like mye på sosialt ansvar som på det miljømessige, sier Hanne Refsholt, konsernsjef hos TINE.

Det er første gang Tine kommer på førsteplass i undersøkelsen. Tidligere år har Stormberg dominert, men i år får de nøye seg med andreplassen. Blant de bedriftene som øker mest siden i fjor ser vi Tines konkurrent Q-meieriene klatre fra 9. plass til 3. plass, energibedriften Lyse, fra 45. plass til 18. plass og Gilde fra 28. plass til 12. plass.

Topp 10-listen ser slik ut:

1. TINE

2. Stormberg

3. Q-Meieriene

4. Tesla

5. Bama

6. Coop

7. Kiwi

8. Nordic Choice Hotels

9. The Body Shop

10. IKEA

Hele listen finner du her.

Ringrev til Miele

Anders Kjekstad er ny norgessjef for Miele fra august 2017. Miele står for tiden øverst på nordmenns ønskeliste, og det selges flere Miele-produkter i Norge enn i nærmest alle andre land. Les hele saken

Til toppen