Altia forsterker

Altia styrker sin vinportefølje i det norske markedet med premiumvinene til Charles Smith Wines: Kung Fu Girl Riesling, Velvet Devil Merlot, Boom Boom! Syrah, Eve Chardonnay og Chateau Smith Cabernet Sauvignon.

KUNG FU: Kung Fu Girl Riesling er en populær vin.
KUNG FU: Kung Fu Girl Riesling er en populær vin.

Kung Fu Girl Riesling blir stadig belønnet med 90+ poeng i de mest anerkjente vinpublikasjonene i verden og er navngitt tre ganger av Wine Spectator i listen over topp 100 viner, senest desember 2016. Velvet Devil Merlot har fått 89 poeng i Wine Spectator med omtalen; «Frisk, levende og tiltalende, med blomstertoner rundt en kjerne av rips og tranebær».

En av Altias største leverandører, Constellation Brands, har kjøpt premiumporteføljen til Charles Smith Wines og har valgt å utnevne Altia som distributør. Constellation Brands sin vinportefølje omfatter allerede mange anerkjente merker som Robert Mondavi, Ruffino og Ravenswood, som Altia også representerer i Norge.

Mannen bak merket, Charles Smith selv, er en tidligere rockeband manager i Europa. Mye god mat og drikke under turnélivet ble en katalysator for hans lidenskap for vin, som til slutt endte i karrieren han har i dag. Etter flere år i Europa dro Charles Smith tilbake til USA i 1999 og åpnet en vinbutikk. Under en «road trip» i slutten av 1999 møtte han en fransk vinprodusent i Walla Walla, Washington. De to mennene oppdaget en felles lidenskap for god Syrah og dette møtet ble starten på et ekte vineventyr. Samarbeidet startet i 2001 med lanseringen av K Vintners Wines, og i 2006 ble Charles Smith Wines født. Hensikten med dette moderne prosjektet var å lage viner som kan nytes nå, men med så mye karakter og konsentrasjon som mulig, samt å reflektere jordsmonnet og druene vinen er laget på. Charles Smith mantra er «It's just wine, drink it».

Får designe fremtidens møterom

Når Clarion Hotel The Hub åpner i mars 2019, får studenter og designinteresserte en unik mulighet til å utforme et av hotellets møterom med konsept, design og navn. Vinneren av «Creative Room Challenge» får ideen sin satt ut i live på det som skal bli landets største konferansehotell. Les hele saken

Til toppen