Accor blir AccorHotels
Navneendringen skal øke innflytelsen og synligheten til varemerket ved å knytte det til den digitale plattformen AccorHotels.com.
På denne måten blir AccorHotels satt i sentrum for alle selskapets hotellkjeder. Samtidig presenterer selskapet sin nye logo sammen med slagordet ”Feel Welcome”.
I forbindelse med navneendringen, utvider også hotellgiganten sitt digitale tilbud:
Bestillingsportalen AccorHotels.com åpnes også for uavhengige hoteller
En rask tredobling av antall hoteller på bookingplattformen AccorHotels.com
Ny digital tjeneste for B2B-aktiviteter
Lansering av en ny mobilapp der alle varemerkene til AccorHotels er samlet
– Slutter aldri å overraske
– Accor blir AccorHotels og fortsetter dermed sin rolle som pioneren i hotellbransjen som aldri slutter å overraske. Vi er i forkant når det gjelder digital teknologi, samtidig som vi har vår hovedfokus på å drive hotell. Feel welcome er et sterkt løfte til alle våre målgrupper, sier Sébastien Bazin, styreformann og konsernsjef i AccorHotels.
Fra juni 2015 vil AccorHotels øke sin digitale tilstedeværelse ved å åpne opp distribusjonsplattformen AccorHotels.com for utvalgte uavhengige hoteller. På lang sikt er målet å tilby mer enn 10 000 hoteller i 300 storbyer over hele verden – dette er en tredobling i antall hoteller på AccorHotels.com. Dette initiativet er en del av konsernets transformasjon som startet allerede i 2013.